Monday, November 15, 2010

No mida veel...

Juhtusin lugema postimehest sellist artiklit: http://www.tarbija24.ee/?id=319821

Ja ausalt öeldes tekitas see minus hämmingut. Räägitud on seal nimelt selles, et karjäärinõustaja leiab, et oma palgasoovi ei peaks põhjendama oma tegelike kuludega. Minul tekib küsimus, et millega siis veel?
Täiesti õigustatud küsimus minu meelest. Kui ma enam ei tohi palka ka küsida selle järgi, millega ma ära elan siis mille järgi tuleks küsida? Tänapäeval enam ju ei anta ette palgasoovi. Kõik soovivad, et sa põhjendakis miks sa niipalju küsid.

Väga kummaline artikkel.

6 comments:

  1. Ee .. Ma julgen kobiseda siit poolt, et tööandjat (palga maksjat) tegelikult tõesti ei koti, kas sa sööd oma raha maha või maksad oma laene ... Puht isiklik arvamus :D

    ReplyDelete
  2. Mille järgi sina siis palka küsid? Kust sa selle numbri siis võtad? Vaevalt sa nüüd miinimumi küsid, sest see oleks ju tööandja jaoks kõige õiglasem

    ReplyDelete
  3. Kas sul boss küsib, mille jaoks sul palk kulub? Tööintervjuudel kui küsitakse palgasoovi, ütled oma summa ja minu käest pole veel küsitud, et mille jaoks sul selline summa kulub :)
    Mitte, et ma ennast väga üle hindaks vms aga miinimumi eest võin ma kodus ka istuda :)

    ReplyDelete
  4. Novot. See summa mille sa välja ütled tuleb millest? Tulebki sinu enda arvamusest, et nii palju sa tahaksid saada ja sellega sa elaksid ära. Loomulikult keegi ei küsi selle summa tagamaid. Aga sina ise ju saad selle kusagilt. Samas seal mängivad rolli veel väga palud tegurid - töökogemus, tutvused, haridus jne. Aga enamusel juhtudest sa ikka küsida nii palju, et saaks ära elada.

    ReplyDelete
  5. Kõik soovivad, et sa põhjendaksid miks sa niipalju küsid.
    See oli lause, mille vastu ma kobisesin. Ei ole ette tulnud situatsiooni, et nii küsisid nii palju, põhjenda miks.

    ReplyDelete
  6. Nojaa, sa küsidki nii palju (ja natuke rohkem) kui sul äraelamiseks vaja on. Aga mitte kunagi ei tohi sa sellega oma palgasoovi potentsiaalsele ülemusele põhjendada :) Ta ei võta sind tööle selleks, et sina saaksid oma maksud makstud. Ta võtab sind tööle, et sa tema firmale tulu teeniksid ja kasulik oleksid.

    Seega põhjendad oma palgasoovi oma sobiva hariduse ja läbitud kursustega, tööülesannete rohkusega, vastavate töökogemustega jne.

    ReplyDelete