Nädalavahetusel oli siis CCG autoteemaline koolitus. Pikemalt ei ole vist mõtet sellest rääkida. Teemaks olid seekord siis autod. Algselt teoreetiline osa ja materjalide lugemine ja väike teadmiste meeldetuletus ja hiljem oli siis võimalik garaažis üle vaadata kus midagi asus. Täiesti tavaline. Kuigi ma arvan, et mehaanikutel oli väga lõbus. Nimelt olid mõned neiud garaaži tulnud tikk kontasades ja miniseelikus. Niiet mõelgu siis igaküks ise millise mulje selline seltskond välja pooel võis jätta. Kuna esimene auto millega siis niiöelda tutuvad sai oli opel ja ise olen opelit omanud, siis kõik olid täpselt samasugune, ei mingeid üllatusi. Kuigi võib öelda, et autod on erinevad, siis põhilised osad on siiski samad. Detailsematest juppidest ei tea midagi ja hetkel polegi see ju oluline. Aga no käigukasti ja õõtshoova suudan siiski ära tunda. Midgai kasulikku vähemalt.
Sellega seoses meenus üks hästi mõnus lugu. Tegelikku autorit kahjuks pole suutnud tuvastada aga hea lugemine on see siiski.
Õlivahetus
Naistele:
1) Kui eelmisest õlivahetusest on möödunud 10 000 kilomeetrit, sõida
teenindusse
2) Joo tass kohvi
3) 30 minuti pärast maksa arve ja lahku hooldatud autoga
Kulud:
Õlivahetuse sooduspakkumine - 395 krooni
Tass kohvi teeninduses - 5 krooni
Kokku: 400 krooni
Meestele:
Oota õlivahetusega reede õhtuni. Käi varuosapoes ja osta 700 krooni eest
kanister sünteetilist õli, õlifilter, lehter, kätepuhastusvahendit ja
lõhnakuusk. Sõida koju, söö kõht täis, pane vanad tunked selga ja lahku,
six-pack näpu otsas, garaazhi suunas. Avasta, et kasutatud õli jaoks
mõeldud
vana kanister on pilgeni täis. Aja kokkuhoiu mõttes ära hakka seda
tanklasse
vedama, vaid mata tagahoovi maha. Ava esimene õlu ja loputa kaevetööde
väsimus ning tolm alla. Tõsta auto esiosa tungrauaga üles. Enne kuluta
pool
tundi tõkiskingade otsimiseks. Leia tõkiskingad poja pedaaliauto alt.
Ava
järgmine õlu. Pane mootori alla õlivann. Otsi õlikorgile sobivat võtit.
Loobu ja kasuta korgi avamiseks tellitavat võtit. Eemalda õlikork. Pilla
kork õlivanni mootorist valguva kuuma õli sisse. Kõrveta näpud. Roni
auto
alt välja, pühi õlipritsmed näolt ja oota paar minutit. Kuni õli nõrgub,
võta õlut. Otsi õlifiltri võtit. Loobu otsimisest, löö vanast
õlifiltrist
suuremat sorti kruvikeeraja läbi
ning keera filter maha. Õlu. Saabub naabrimees. Joote ära kogu
õlivahetuseks mõeldud õlle. Õlivahetus võib lõppeda ka laupäeval.
Järgmisel
ennelõunal tiri õlipann mootori alt välja ja tühjenda sinnasamasse, kuhu
vana õlinõugi matsid. Õlu. Ei, see sai eile otsa. Täida uus õlifilter
värske
õliga ja ürita paigaldada. Mingil põhjusel ei sobi filter oma kohale.
Ilmselt oled saanud kauplusest vale filtri. Otsusta vana filter tagasi
panna
ja sõita varuosapoodi õige järele. dang, meenuta kruvikeerajaaukudega
vana
filtrit. Jalgsimatk varuosapoodi õige filtri järele. Sinu poolt
hoolikalt
värske sünteetilise õliga täidetud uut filtrit ei taha müüja
millegipärast
tagasi võtta. Lähed natuke endast välja ka. Tagasiteel käid Selverist
läbi
ja rahustad end paari six-packi hankimisega. Uus filter sobib oma
kohale!
Ära üle pinguta, kolmveerand pööret pingutuseks on küllaldane. Viimaks
ometi
- värske õli mootorisse! Kuuled solinat.?? Katkesta õli kallamine, torma
tagaaeda õlikorki otsima. Leia
d selle prügiaugust vana õli seest. Võta aeg maha ja joo paar õlut.
Avasta,
et üle poolteise liitri uut õli on mootorist alt välja voolanud. Võta
lohutuseks veel üks õlu. Roni auto alla õlikorki paigaldama. Tellitav
võti
libiseb õliselt korgilt ja sõrmenukid kohtuvad ootamatult valusalt
metalliga. Eelmise punktiga koos lööd ära ka pea. Vannu südamest. Ürita
võti
täpsemalt korgile sobitada. Kitsastes tingimustes raskelt käiva
patentvõtme
sobitamisele kulutad viis minutit. Keera õlikork peale. Tule auto alt
välja.
Puhasta käsi ja ürita peatada verevool sõrmenukkidest. Enne ja pärast
seda
võta õlut. Kalla sisse allesjäänud uus õli. Avasta, et seda on ikkagi
vähevõitu. Käivita mootor ja veendu, et õlirõhu tuli siiski kustub. Võta
õlut. Korja kokku tungrauad-tööriistad. Mine proovisõidule, ühtlasi
otsusta
käia bensiinijaamas ja osta paar liitrit õli lisaks. Tagasiteel, õlistes
riietes, õllesena ja ilma ühegi dokumendita pälvid liikluspolitsei
tähelepanu. Avastad, et ka telefoni ei
ole kaasas. Auto arestitakse, tänu juhuslikult tagataskust leitud
passile
pääsed ise vahistamisest. Esmaspäeva alustad auto äratoomisega
tasulisest
parklast. Maksad takso, teisaldamise ja hoiuteenuse eest kokku 850
krooni.
Kolmapäeval käid liikluskomisjonis. Kerges joobes ja ilma dokumentideta
sõidu eest ostad 15000 krooni eest politsei aktsiaid.
Kulud:
Õli, filter, kätepuhastusvahend - 700 kr
Teine õlifilter - 75 kr
Kaks lisaliitrit sünteetilist õli tanklast - 270 kr
Auto teisaldamine ja tasuline parkla - 850 kr
Trahvid - 15000 kr
Õlu - 18 × 9,50 = 171 kr
Kokku: 17066
No comments:
Post a Comment