Wednesday, December 22, 2010

Minu Maroko

Kätlin Hommik-Mrabte "Minu Maroko" (2010)

Järgmine raamat Minu... sarja raamatutest.
Nende raamatutega on mul selline kummaline suhe. Ma kogu aeg mõtlen, et enam ei võta ühtegi kätte, kuna ükski neist pole ootusi ületanud, aga siiski aeg-ajalt võtan järgmise kätte.
Seekordseks raamatuks sai Minu Maroko.
Raamatu pealkiri tundus midagi eksootilist ja teistsugust kuna Maroko ju ei asu meil siinsamas naabruses. Pean ütlema, et Maroko kohta ma midagi uut teada ei saanud. Väga paljud stambid, mis moslemite kohta käivad jäid ka alles. Pigem oli jälle tegemist kahe inimese tutvumis armumis ja abiellumislooga.
Raamatut ise olen lugenud juba pikka aega aga kuidagi ei ole suutnud lõpetada. Lugesin mingi hetkel ära ja siis, kui tuli jälle eurooplaste materdamine panin raamatu kinni. Vihale ajas ausalt öeldes küll.
Mõned asjad, mis hetkel meenuvad ja mis häirisid mind kogu raamatu vältel kohutavalt. Ma saan aru, et autor soovis enda tegemisi õigustada aga seda tehes ei peaks teisi ju halvustama. Pidevalt tundis ta vajadust õigustada, et on enne moslem ja siis alles abiellus Marokolasega. Mis sellest? Minu jaoks usk on igaühe isiklik asi. Ma ei käi ka ringi ja ei karju, et ma olen kristlane, pagan jne või midagi muud.
Ja veel üks asi, mis mind häiris. Kui tema soovib end kinni katta, see on tema õigus aga poleks vaja olnud välja tuua, et need naised kes käivad vabamalt riides on kohe kõik müüdavad naised ja litsid. Ainult tema on korralik naine, sest tema katab enda keha kinni. Kinni kaetud keha on igaühe oma asi ja samuti see kuidas ta riietub.
Ühekordne õhtune lugemine, mida teistkordselt enam küll lugeda ei sooviks :)

Raamatututvustus asub Petroneprint kodulehel - http://petroneprint.ee/minu_maroko.php
Raamatukaane pilt on pärit Petroneprint kodulehelt.

No comments:

Post a Comment