Wednesday, August 11, 2010

Kaunas

Eilne päev möödus mööda Kaunast kolades. Meeletult ilus linn on. Vanalinn on suurem kui Tallinna oma ja sealne peatänav on pikk puudealle mille ääres on kohvikud, pubid ja poed. Kuna ühel reisikaaslasel on tuttav, kes elab Kaunases, siis saime kohaliku giidiks. Mulle täiega meeldib kui sind juhatab ringi mõni kohalik. Karolise teadmised on kindlasti kordades suuremad kui minu teadmised Tallinnast või Eesti ajaloost. Samas saime hiljem teada et Wikipedia ja tema kohalik giidist sõber olid abiks olnud. Kuid kui ta seda öelnud ei oleks, mina küll selle peale ei oleks tulnud. Tore on kuulata tarku inimesi. Loodeavasti saab mõned pildid ka üles.
Täna proovisime ka mõnda Läti rahvusrooga. Lõunasöögiks proovisime külma suppi ehk Šaltibaršciai, mida serveeritakse kas keedukartuliga või praekartuliga. Meie saime praekartuliga, mis olig parem kui keedukartul. Supp ise on no külm punase peedi supp. Maitse oli huvitav aga täiesti söödav. Meie esimeseks sooja toidu valikuks olid gugelis ja ..... Minu valikuks sai k..... Ma ei saa mitte midagi halba öelda, selline ahjus tehtud riivitud kartulitest kartulivorm, mille peal on praetud peekoni tükid ja mida serveeriti hapukoorega. Väga hea roog oli. Mõned küll tegid toitude peale nägusid aga maitsed on erinevad. Gugelis näeb välja niimoodi, et kartulipudru ümbert ja hakkliha keskel. Maitse on sellel kartulipudrul kahjuks nagu klimbisupis oleval klimbil. Serveeritakse ka hapukoorega. Seda rooga ma pigem omale ei telliks. Mina jäin oma toiduga rahule, poistel nii hästi ei läinud.
Päeva veetsime Kaunases ja õhtul hakkasime mööda Mime jõe äärt Klaipeda linna poole liikuma. Nimelt oli Klaipedast 26 kilomeetrit meie õhtuse sihtpunkt Palanga. Palangast öösel palju ei näinud ja meie ööbimine on ka kodumajutus, niiet asume keset elurajooni. Maja on kolmekordne ja väga hubane. Kui eelmine koht oli linnas, siis seekord asume väikelinna elamurajoonis. Eile käisime poes Maximas, niiet ausalt öeldes tuleb kohati väga kodune tunne. Mingit rasket kultuurišokki ei oodanud ja ei ole ka. Keel on natuke teistsugune aga siiani pole probleeme olnud. Üldjuhul saame inglise keelega hakkama aga maja perenaine räägib vene keelt, poeg tal inglise. Niiet suheldud saab väga hästi.

No comments:

Post a Comment