Tuesday, August 10, 2010

Welcome to Lithuania

Selle nädala märksõnaks on Leedu. Eelmine nädal õnnestus veeta leedukatega Eestis ja selle nädala veedan Leedus. Kuna see on minu esimene suurem reis Leetu, siis ma arvan, et on palju asju mida on vaadata. Eelnevalt olen vaid näinud Vilniuse lennujaama ja seda ka ainult öösel. Saabumine siia oli huvitav. Tulime läbi Läti. Riiga ei läinud aga otsustasime külastada Läti väikelinna Bauskat, et sealtset linna uudistada ja kindlust. Muljest niipalju, et üks tüüpiline väikelinn. Midagi meie Rakvere sarnast äkki. Üheks väga suureks erinevuseks, mida märkasin kui sõitsime läbi Läti-Leedu oli see, et kui Eesti pinnast suurem osa on kaetud metsadega, siis siin näeb ümberringi viljapõlde, maisipõlde ja heinamaid. Tundub, et siin tegeletakse väga palju põllumjandusega. Eestis on põllumajandus väga halval järjel aga siin tundub, et sellel läheb hästi või vähemalt inimesed tegelevad sellega rohkem.

Esimeseks peatuseks Leedus on Kaunas. Esimene mulje Kaunasest oli võrratu. Õhtuse taeva taustal punased katused, majad mis looklevad jõe ääres. Kuigi linn ei tundu väga suur, siis näeb ta väga ilus välja. Vanalinna läheme arvatavasti homme uudistama.

Meie peatuskoht asub suht kesklinna lähedal, niiet jala on sinna väga lihtne minna. Maja välimus on muidugi selline, et esimene mulje oli – Kuhu me nüüd sattunud oleme? Õnneks seest näeb asi ikka kordades parem välja. Proovin mõned pildid ka siia üles panna, et oleks näha millest juttu käib.

Teine üllatus oli rahval pubis. Õlu maksab 3.50LT ehk korrutades seda 4,5ga saame mis ah? Ehee saame 15.75 ehk õlu maksab baaris 15 eeku. Ise küll õlut ei joo aga vähemalt teistel oli õhtu korda läinud. Ma ei mäletagi millal Eestis nii odavalt hakkama sai. See pole küll megaodav aga no odavam kindlasti kui Eestis. Kuna esimesel õhtul jõudsime Kaunasesse kell 8 õhtul, siis õhtu mööduski lihtsalt kesklinnas mööda pubisid käies. Jõudsime uudistada 3pubi ja siis oli kell juba 12 ja kõik pandi kinni, ikkagi esmaspäeva õhtu. Täna on plaan veidi vanalinnas kolada ja natuke poode uudistada.

Minu esimene äpardus Leedus. Kuidas see siis sai tulemata jääda. Esimeses toidukohas kus me enne Kaunast õhtust sõime mingi 6 ajal, tellisin omale ühe kerge kanasalti. Tundub ju lihtne olevat. Huvitaval kombel sain ma kanasalti ilma kanata ja menüüst ei suutnud ma sellist salatit ka tuvastada, mida mulle serveeriti. Väga hea salat oli ja ega väga kana puudumise üle ei kurdagi, juust salati sees oli väga hea aga lihtsalt ennast ajab ka naerma kuidas minuga asju juhtub :P

No comments:

Post a Comment